måndag 17 februari 2014

Tryffelhunden Svante å andra glädjekällor

Ja, jag ska öppna min tjocka, fina bok snart, måste bara säga - tack för värsta vackra vårdagen! Det är måndag men inte många sura miner för det inte!


Jag kunde liksom inte ignorera och riskera att missa den blåa biten himmel jag såg från fönstret! Och på vägen uppåt bland kolonilotterna träffade jag på tryffelhunden Svante som stoppade både mig och två damer när han hälsade så glatt, medan husse stod och fotade våren. Så hängde vi alla där och pratade tryffeljakt och vårtecken.

Snögubben Olof skulle älska det här! Och apropå så måste ni se Frost om ni inte gjort det, Disneys animerade blir bara bättre, häftigare, roligare och typ mognare.

Jag gick vidare och en stund senare hittade DNs Lisa mig själv uppe på toppen av Tanto, ett av mina nyare favoritställen, där hon som många andra fotade och njöt av vårtecken, och frågade om hon fick fota mig där jag satt och lapade sol - visst fick hon det!


Vi pratade om allt som var underbart med dagen och även om hur Stockholm inte bara är betong som många kan tro, utan som "Nordens Venedig" som staden tydligen kallas så har vi härligt nära till vatten och vet faktiskt vad träd är. Så det så! Blir spännande att se om jag kommer med i något vår-reportage.


När jag kände att jag tagit in all vår som går sittandes på berget bland fågelkvitter och långt från stadsbrus, och gjort allt för att fånga bra ifån-bilder, fortsatte vandringen och jag mötte ännu fler leende främlingar. Som pricken över i mötte jag både min gamla lågstadielärare och sen en av pappas alla gamla jobbarkompisar som sett mig sen jag var liten.


Sånahär promenader är ju lycka! Dem där man träffar på främlingar och bekanta och bara känner sig lycklig och lyckligt lottad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar