onsdag 12 februari 2014

Med leenden å morötter går det mesta bättre

Samtidigt som vågen nu nått 61.5 relativt enkelt har jag ökat från 4 till 7 sidor kurslitteratur på en timme och då med betydligt mycket mer hjärnkraft kvar för ännu fler timmar! Det går framåt kan jag glatt konstatera.

Ett leende hjälper i de flesta situationer tycker jag!

Efter alla år i skolan känns det som att jag till slut hittat knepet och disciplinen för att faktiskt kunna få plugg gjort hemma. Väckarklockan eller timern funkar superbra för att dela in i små lektioner och med morötter emellan (som mellis, favoritmusik, internettid, något bra program eller frisk luft) är det lätt att fokusera på den lärorika och peppande texten framför mig!


Snuvig och nysande har jag ändå haft bland de mest pluggeffektiva, glada och uppåt dagarna idag! Det uppskattar jag och lägger åter igen på minnet hur såna skapas. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar