tisdag 11 februari 2014

Det var det jag menade med att bryta arm!

Det finns så otroligt många saker jag skulle kunna säga som må låta löjliga men är så sanna att de måste tjatas om, och en av dem är: det ligger verkligen i mina händer att vända tankarna dit jag vill - det är den viktigaste påminnelsen jag måste komma ihåg att påminna mig om. Kanske gör jag det med flit när jag sätter mig i en svacka, bara för att få njuta av de där u-svängarna som sätter fart på optimismen!

En fin och lättläst men nästan överpedagogisk liten bok som jag hittade i bokhyllan. Jo, du kan! Det finns många jag önskar tog till sig det lite oftare.

Å vilket asgrymt armbrytarpass!! Det hjälper alltid med en lokal full till bredden av favoriter men idag var minsann hjärnan och även viljan med och jag vet hur det känns att bryta arm igen - på riktigt. Underbar känsla! När man tränar starter och inte märker av omgivningen, eller segbryter och bestämmer sig för att inte ge sig i första taget. Och sättet vi alla coachar oss själv och varandra och växlar mellan skoj och allvar och berättar lika mycket för varandra om hur grymma vi är som hur vi kan bli bättre. Vilken gruppdynamik, vilken häftig sport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar