måndag 10 februari 2014

Ska jag bryta arm ska jag väl bryta arm!

Bara tanken på kvällspromenad och efterlängtad frisk luft satte tankarna och humöret i rätt riktning! Hurt-musik och en sväng förbi papsen på jobbet för att säga hej och sen hem och titta på ett antal armbrytarklipp för första gången på läänge. Ett av alla trick som jag inte vet varför jag skjutit upp till nu.


Vid den här tiden på året eller såhär långt efter tävling i alla fall så brukar det klia i fingrarna i längtan och förväntan inför tävlingsstart! Men som jag nämnt så har träningarna känts lata och omotiverade och jag har varit där bara för att vara där liksom - lite tvetydigt kanske då jag så entusiastiskt skrivit på fb dagen innan "imorn ska vi bryta aaarm!! :D".

Jag har inte lagt någon press på mig alls och till och med gått och funderat på klass -65 (det känns som igår jag skrev "aldrig mer -55!!" efter VM 2009, och nu tio kilo på det känns som en läskig klass), och det är asskönt och känns som att jag får passa på och njuta innan jag vill ta senior på blodigt allvar igen. Men sen har inspirationsrycken kommit, oftast innan sovdags, där jag kommer på "men herregud vilken latmask jag blivit! ut och spring och träna och vinn den klass som fortfarande känns som min!". Tyvärr har jag då behövt sova, men om jag väcker de tankarna vid ett mer passande tillfälle - typ imorn - kanske det ska gå!


Så som på bilden vill jag känna på träningarna igen! Och så som jag kände inför de större tävlingarna 2013 vill jag känna inför Golden som är om TOLV dagar. Jag älskar den känslan - uppladdningen veckorna och dagarna innan, nerverna som kommer tätare och tätare, sista startträningarna, adrenalinkickar framför Rocky och Karate Kid, förberedelserna kvällen innan, träffa saknade armbrytarsverige, växling mellan mingel och tävlingsfokus och sen äntligen, beslutsamheten som ska finnas där oavsett motståndare och känslan när allt sitter och lyckan när man kommer så långt som man tränat för. Här kommer alla känslorna på en och samma gång liksom - jag älskar det här med armbrytning.

Vilken viktklass det blir på SM vet jag inte helt säkert, jag har ett par kilon till 60 och vet inte hur mycket jag kan fokusera på det tillsammans med plugget, men huvudsaken är inte vilken utan att jag hamnar i en viktklass. Och ännu viktigare - ska jag bryta arm ska jag väl banne mig bryta arm också! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar