söndag 23 februari 2014

Nu är jag vaken!

Alldeles lagom trött och härligt mör i kroppen dagen efter ett asgrymt Golden, men viktigast av allt - jag känner att jag vaknat nu!

Jag har nog inte slappnat av så mycket och så länge av eget val med armbrytningen som jag gjort senaste månaderna och det märktes när jag försökte skaka liv i motivationen och nerverna igen. Försökte med alla tävlingsrutiner veckan och kvällen innan som jag kunde komma på, satte mig i bilen med tjejerna tidigt på lördagen men kände mig inte det minsta medveten om tävlingen förrän de ropade upp våran klass senare under dagen.

Hallen var inte så full som jag hoppats eller som den brukar vara men minus och plus 65-klasserna blev rätt stora och tuffa ändå, och det var banne mig inte lätt att hämta fyra silver (ett i overall) och ett guld med Victoria och Fia i finalerna!

(Foto: S.A.TV) Bagarns i somras är enda gången jag fått ta i "lite" mot Bus-Fia, det var askul och jag satsar på att få göra det igen!

Jag älskar hur man kan spendera större delen av dagen tillsammans med sina "värsta konkurrenter" och sedan gå upp till bordet och inte ge bort nånting. Vänstern kändes inte så säker på vad den skulle göra som jag önskat men högern tog igen det med samma beslutsamma hook som tidigare och jag är supernöjd och tacksam för matcherna och träningsvärken som jag saknat.

Som alltid går tävlingsdagen segt tills den plötsligt är över, och man kan börja längta till nästa gång. Det bästa då är att få stanna kvar på bankett och efterfest med andra härliga brytare som man hunnit eller inte hunnit säga hej till under dagen! Då kan man garva så man får ont i magen och bryta arm så man, ja, får ont i armarna, släppa all existerande prestige och snacka med både norrlänningar och gotlänningar (den dialekten har jag saknat!).

Sedan blir det söndag och dags att dela anekdoter och jämföra träningsvärk och blåmärken vid frukostbuffén, innan man sätter sig i bilen och åker hem, och då blir det visst lite tomt. Men nu är jag i alla fall vaken och kommer ihåg hur en tävling ser ut! Där SM står i kalendern hajar jag till och misstänker att det kommer bli tuffaste på år, men fybubblan va skoj det kommer bli! Som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar