söndag 16 februari 2014

Min egen individ

Dagar som alla hjärtans kommer jag att tänka på citatet "I think it's very healthy to spend time alone, you need to know how to be alone and not be defined by another person." (av Oscar Wilde). Jag hade kunnat känna mig ensam väldigt ofta men jag gör det sällan faktiskt! Så mycket tid som jag senaste åren spenderat själv - under sjukskrivningen och arbetslöshetenletandet då de flesta pluggade, jobbade, reste eller festade - med endast mina egna tankar och spellistor att lyssna till och nya livsförhållanden att omorientera mig med, har jag lärt mig att vara själv utan att känna mig ensam. Jag känner mig själv inifrån och ut och har nog aldrig känt mig så stark och trygg i mig själv som nu. Det är en mäktig känsla att kunna säga så.


Jag skulle kunna tycka det här lät tragiskt, om jag inte var en av dem som värdesätter egentid så enormt! Jag älskar nya bekantskaper och att umgås med de närmsta, men jag har aldrig varit så mycket för att hänga och snacka bara för att. Nej, ska det va så ska det vara som typ igår med tacopaj, kärleksmums och melodifestival-mys med världsbästa Annika, Selma och Sonia som jag också ska på bio med ikväll, som att få träffa fina Mika i veckan som jag inte sett på evigheter, eller som armbrytarträningen om en timme som brukar innehålla härliga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar