fredag 25 april 2014

Två Klaror är starkare än en

Jag uppskattar enormt när opeppiga dagar vänder till de mest givande! Denna lönefredag kändes som en sån dag då alla är glada, taggade och påväg, och själv helt utan mål och sådär lagom taggad gömde jag mig bakom solbrillorna och bläddrade i bokhandlar i väntan på planer. Så råkade jag visst få med mig Divergent i väskan och hittade till en solig trappa utanför en av favoritkyrkorna.

Vi diskuterade det, hur man inte måste vara kristen eller troende för att trivas i kyrkor. För att känna en trygghet, lugn och kanske tröst där. Jag tycker de är fina och välkomnande!

Senare var det dejt med Klarus, den här gången grekiskt, och oj vilken produktiv mat- och pratstund! Vi är annars världsbäst på att drömma oss bort och hoppas att det leder nån vart, men idag fick vi ner det på både papper och i kalender. Jag berättade om gårdagen och målsättningarna och plötsligt var vi två om att vilja göra verklighet av drömmar till augusti. Inga stora grejer direkt men det blir så mycket roligare och så mycket mer än ett allvarligt projekt när man kan peppa varandra. Så det här ska vi nog Klara! Hah.


"I'm the wind that's carrying change." - Christina Perri, Burning gold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar