onsdag 2 april 2014

April, april

April, april, man kan nog lura mig nästan vart man vill! Bara för att det är så jäkla roligt och visar på hur lättlurad jag kan vara så tänker jag till och med erkänna att pappa fick mig att tro att han kom från månen när jag var liten - jag har nu förstått att så inte är fallet, även om han är lite speciell ibland. Men annars så fortsätter jag tro på folk, tills något visar på att jag inte bör göra det. Jag tycker nog om att vara lite naiv, tills det är bevisat att det var just naiv jag var!


Igår var det alltså första april, men jag tror nog inte jag blev det minsta lurad eller bedragen, inte en enda gång... eller? Lite tråkigt faktiskt, får hoppas på nästa år. Vårvädret har däremot varit lite lurigt med ena stunden sol, andra snö och hagel och sen sol igen, och visst flyter små isbitar fortfarande på Årstaviken, men jag litar på att sommarvärmen som fanns i Vimmerby nog kommer till oss också snart!


Hemma-verkligheten förvånar alltid med sin nonchalans till mäktiga saker som hänt och brist på respekt för att jag ligger lite efter... 


Det är tur att vi inte har något att läsa till morgondagens lektion, för jag har fortfarande SM-helgen i tankar och känslor, små saker som jag helt glömt ploppar upp och vissa blir bara tydligare. Jag minns och är glad, ser framåt och blir glad där också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar