torsdag 16 januari 2014

Hela jag är konstig, men det är väl inte hela världen!

Jag må se ut som en helt vanlig människa men icke då, jag är visst konstig från topp till tå, bokstavligt talat.


I förrgår började jag dagen med ett fastande blodprov för koll efter ändrad meducin, det gick super och sen smakade gröten extra gott. Några timmar senare hade jag tid på sös för att äntligen kolla behov av skoinlägg. Det kanske bara var läkarens expertögon som såg men behovet är större än jag trodde. Tydligen är det inte bara benen som är kobenta och olika långa, utan även fötter och tår är olika långa, breda, snea och och viga! Hon var glad och trevlig och skrattade med mig när jag förundrades över hur många små fel man kan ha utan att själv veta om det (och må så bra). En centimeters skillnad på fötterna är väl ingen big deal då jag har klarat mig så bra i 21 år men det är ju nästan komiskt hur min journal växer i takt med att jag kallar livet mer underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar