måndag 6 januari 2014

2014, nu kör vi

Ett lite sent gott nytt år och god fortsättning på er! 2014 är här till slut, även om jag tycker det ser ut som ett påhittat årtal, och jag hoppas ni haft en bra start med lagom mål och stark beslutsamhet. Jag känner att jag äntligen påbörjat mitt år, med lyckad gyminstruktion igår, ny inspiration, morgonpromenad innan gröten imorse och sen en härlig promenad med mamsen på Djurgården där jag samlade mer sol än på veckor när den äntligen tittade fram!


Så mycket tid som jag har att tänka så har jag funderat på allt och lite till och självklart kommit fram till drömmar och mål som jag vill nå och saker jag vill bli bättre på, och nyår är ju bland de bästa startlinjerna om man inte kommer igång ordentligt innan. Men jag tänker inte kalla de nyårslöften, jag föredrar mål.


- Försöka att aldrig tänka och agera efter "lilla jag". När jag och mamma gick i tåget till Kärrtorps IP mot rasism kom vi på att det här var något utmärkt att sträva efter, då ingenting händer om alla chansar på att nån annan gör det. Lilla du och lilla jag kan göra stor skillnad tillsammans, hur klyschigt det än låter.
If you can only do a little, start there.

- Typ ingen märker när jag är det för jag är supersmidig och diskret med det, men jag kan (ska?) väl bli mindre självisk för det!

- Inte lata mig så himla mycket! Vad ger det egentligen?

- Nyttja tid och möjligheter bättre! Carpe diem liksom.

- Mindre perfektionist, även om det gäller småsaker. Kanske börja med olika strumpor... inte nödvändigtvis reda ut hörlurarna helt... inte kolla 50 gånger innan jag går ut om jag har allt. Eller nåt.

- Vara mer aktiv för att jag vet att jag mår bäst då.

- Det här med att prioritera och välja rätt. Är det verkligen så viktigt att se den där filmen på tv? Att ständigt kolla facebook för att veta vad vänner och bekanta gör eller äter? Att morna den där extra halvtimmen bara för att bli ännu segare? Att äta den där godisen (godis är inte ens gott har jag ju kommit fram till) eller extraportionen bara för att det går? Kommer jag att grubbla över det här och ångra mig senare om jag inte gör de här sakerna? Nej. Det kommer jag inte.

- Använd och agera efter det sunda förnuft som ofta skjuts undan för att det känns enklare så.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar