onsdag 6 november 2013

Run Forrest, run!

Efter tävling. Som vanligt blev det tomt och lite lågt, som vanligt har jag inte fått mycket vettigt gjort sen jag kom hem i söndags och resterande kakor och choklad försvann bara för att de fanns där, i hopp om att det ska vara lika gott och roligt som när man var liten eller när man deffar. Men det är inte gott, inte alls faktiskt, och så värst mycket roligare får jag det inte om jag sitter på samma stol i timmar. Så jag ställde mig upp, och gick till gymmet.


Utan krav, med låga förväntningar och bara små eller inga direkta mål alls. Det kan låta konstigt, men den kombinationen har många gånger imponerat med hur bra den funkar och vilka grymma träningspass den kan ge!

That day, for no particular reason, I decided to go for a little run. So I ran to the end of the road. And when I got there I thought maybe I'd run to the end of town. And when I got there I thought maybe I'd just run across Greenbow County. And I figured, since I'd run this far, maybe I'd just run across the great state of Alabama. And that's what I did. I ran clear across Alabama. For no particular reason I just kept on going... - Forrest Gump

Mina bens relativt dåliga förutsättningar för att komma särskilt långt inom joggning och liknande har jag länge funnit mig i och lyckats hittat andra grymma saker att göra istället (läs: armbrytning). Gå långa promenader är en av favoritsysslorna och att springa till bussen, tuben eller träningen är inga problem, men det är när jag joggar som längdskillnaden märks och ojämn träningsvärk "plågade" mig (nej, jag älskar ju träningsvärk!) hela förra veckan då mycket mer tyngd hamnar på högerbenet.

Men det här är ju kul! Och det funkar! Och det låter som en big deal för att det är det för mig. 26 min jogg är jag stolt över och tillsammans med 34 min pw och 30 min på cykeln och en fundering på om jag kanske ska köra lite till, kan jag konstatera att min kondition och uthållighet inte är så illa ändå. Endorfinkicken är underbar och tankarna rensas och organiseras så att jag kan sätta fokus igen, på Vätternbrytet som är nu på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar