fredag 8 november 2013

Hinder å attityd å sånt

Vad händer med mig?? Långa och hurtiga promenader - inga problem, massa tid på cykeln - där tar det mest på tålamodet, men att jogga i 35 minuter utan några större problem - det hade jag ju inte riktigt tänkt mig! Ett steg i taget, en fot framför den andra, en minut, två minuter, tio minuter, tjugo, trettio, och så fortsätter vi lite till bara för att varför inte?? Och stannar på 35 med en tanke om att jag nog inte vill höja ribban allt för högt till nästa gång.


Jag har alltid med mig mitt fina lilla anteckningsblock, det har blivit en vana för att jag alltid vill skriva ner något när jag väl lämnat det hemma. Löpbandet och cykeln är grymma ställen att fundera på och idag tänkte jag såhär:

Det finns så många mer eller mindre onödiga hinder som vi låter stoppa oss från att komma så långt som vi faktiskt kan komma. Och majoriteten av dem är löjligt lätta att lämna bakom sig och springa ifrån när man väl identifierar dem för vad de är. Många gånger tror vi på dem mer än vi borde, mer än de förtjänar, och det är ju synd!

Uthållighet, tålamod, målsättningar, krav, förutfattade meningar, långtråkighet, bristande vilja, motivation och självförtroende, mm. De flesta av de här har jag till slut lyckats springa ifrån eller lärt mig hantera och- här ploppar ordet "attityd" upp. Oavsett situation har jag märkt att rätt/fel attityd kan göra läskigt stor skillnad.


Vad hindrar dig? Vad har du klurat och jobbat dig igenom och förbi?

3 kommentarer:

  1. Grattis till de 3 gulden och silvret på vätternbrytet Klara, grymt att se dig bryta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jättetack!! skulle va kul att veta vem du är, anonym? :)

      Radera