fredag 27 december 2013

Julen å sånt

Jag lånar några ord från ett gammalt blogginlägg och säger såhär: Jag skulle aldrig för något gå miste om de underbara saker som hänt i mitt liv! Men ibland kommer de så tätt att jag inte hinner landa emellan och då när en radda av mäktiga saker är över och det är dags att ta ner fötterna på jorden känner jag mig liksom lite lost och mentalt tlött.


När både Arm Wars och terminens sista träning var överstökade, veckor innan årets slut, så hade jag inget jobb, plugg eller kommande tävling att falla tillbaka på, så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra av dagarna. En extra löjlig liten "börda" fick det att rinna över förra veckan, när jag kontaktat de arbeten som går och gjort allt jag kan i väntan på besked om plugg. Att känna sig fast och inte kunna göra annat än vänta är oerhört frustrerande och jag kunde knappt bärga mig för det nya året.

En random rosa ros, mitt i den gråa vintern å allt.

Jag var nära att börja klaga och gnälla, vilket jag ogillar starkt eftersom det är superduperoinspirerande och inte hjälper nånting... Just därför skippade jag det, gjorde värsta u-svängen och titta så glad jag blev! Och sicken jul det blev! Visserligen utan någon egentlig julstämning, utan snö och med en ynka liten julklapp (mer än jag väntade mig då vi bestämde oss för inga julklappar alls i år, utan bara kramar å sånt).

Stolt över min Klarus som sjunger så fint!

Lussekattsbak med mamsi, varma julfilmer och rörande mycket folk mot rasism i Kärrtorp.

En flygande delfin! Över folkmassan på 16 000.

Och en galet underbar julafton med min galna, störtroliga, mysiga och älskade släkt i Svärtinge.


To love and be loved is to feel the sun from both sides.


Då jag inte haft så värst mycket för mig har jag tjuvstartat lite och övat inför det kommande året. Det kommer med färsk motivation och spännande och pirriga målbilder och möjligheter. De saker 2013 saknat överlämnar jag nu till 2014, och konstaterar att det har varit ett av de bästa åren på många sätt, med små och stora höjdpunkter som ska minnas ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar