torsdag 3 oktober 2013

Tillbaka på rätt spår

Förresten så innebär inte månadsskiftet bara att det blivit oktober utan även att det gått en månad sen vi åkte på VM - galet och konstigt, det var ju liksom igår men det kan också ha gått år. Med EM och VM överstökade, mina två största fokus i år, så lät jag mig ta det lugnt ett tag. Äta som jag vill, lata mig så gott jag kan och bara inte känna någon press på att vara i form.


Nu på lördag är det tävling i Flen och starter och styrka sitter fortfarande som de ska - skönt! Men efter att ha kommit på att lathet är lyxigt och härligt till en gräns och den gränsen har nåtts nu, så tyckte jag inte det räckte och tog äntligen tag i självdisciplinen igen. Små saker som piggare musik, mindre/inga onyttigheter och enkla övningar morgon och kväll gjorde snabbt stor skillnad. Och med ett ointresse för "fusk", plötsliga och taggande inzoomningar på mål och träningsvärk lite här och var men mest i baken kan jag säga att jag är tillbaka på rätt spår, där jag ändå trivs bäst. Eye of the tiger säger jag bara. Och gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar