onsdag 16 oktober 2013

Allt å lite till

Ifrån den som vanligt asgrymma tävlingen i Flen förra helgen (5/10) plockade jag hem tre guld och ett silver, och var allmänt superglad med dagen som spenderades med skojiga människor! En endorfinåadrenalin-paus mitt i allt, i allt som kanske inte verkar som så mycket men som måste lösas ändå. Och oj, så deppigt det låter, men det är det inte! Det är bara något annat än de roligaste armbrytar-äventyren och det får jag leva med ibland.


Jag har promenerat till och från stan, skrivit av mig och läst en bra bok, haft muntra och mindre muntra dagar, medan kvällarna har blivit piggare och skuttiga oavsett. Sol och underbara individer har förgyllt massor!

Browniemedglass-bomb! Sååå gott! Men det räckte för ett år kom vi fram till.

Med knappt tre veckor kvar till Blockbrytet nu, och en hel massa annat jag vill satsa på, är det tillbaka till självdisciplin och ickeexisterande intresse för onyttig-/onödigheter! Efter pinky swear om plankan varje dag samlade jag ihop en halvtimme av denna enkla, äckligt jobbiga och tålamodskrävande men alldeles superbraiga övning förra veckan, och samlandet fortsätter.

Medan jag ser ett gymkort i närmsta framtiden och försöker motivera ordentligt till det så drömmer jag just nu nog mer om att testa boxning igen (vid sidan av armbrytningen). Då hellre riktig boxning än boxpass på gymmet, fast allra helst boxning "Rocky-style". Appropå - för er som inte vet så är jag värsta Rocky-nörden och här kan ni läsa hur det kommer sig!

Efter en artikel med mig och mamma i tidningen Söder om Söder så ringde en glad tjej från Filminstitutet upp mig. Hon hade läst att jag tycker om Rocky och undrade om jag hade lust att skriva en text om det till deras projekt Augmented Society - självklart ville jag det! Supernöjd med resultatet (som dock har redigerats något av dem) och enormt tacksam för förfrågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar