söndag 4 augusti 2013

Aj, mina biceps

Det slår mig lite då och då, bland annat igår, hur skum den här sporten är. Men fybubblan vad GRYM, rolig, givande, härlig, häftig, varm, social, utvecklad, komplicerad, fascinerande, inspirerande, livsförändrande, etc den är!!!

Den 26-faldige världsmästaren Allen Fisher och hans fru Carolyn, som också har sina stora meriter, har varit på besök i veckan. Åkt hela vägen från San Diego, Californien, till Sverige för att lära oss allt de kan. Jag hade turen att få hänga lite med de utanför torsdagsträningen med Team Stockholm och träningslägret igår, vilket gav en hel del mer än bara armbrytarsnack och lite av det bjöds även på lägret. Vilket underbart par och sköna individer! Er vill jag träffa igen.

Så träningslägret i Nora alltså. Det var komplett kort sagt, det innehöll allt och lite till. Jag tyckte jag visste allt men det visade sig att det alltet var typ 10% - man blir aldrig fullärd, vilket kanske är charmen och det som får en att fortsätta. Armbrytning är en sport och armbrytare är atleter (även om vissa utövar det som en hobby). Tar man in och använder sig av allt som lärdes igår så kan man kanske bli lite mer atletisk också, allsidigt tränad och uthållig efter 5 minuters joggning!

Screencaps från Krigges som vanligt grymma film!

Med en fullproppad och mör hjärna sov jag gott, nu ska jag bara låta mina ömma biceps återhämta sig med en mättande skål havregrynsgröt och russin, för det tycker jag är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar