fredag 29 augusti 2014

Man ångrar aldrig ett dopp sa min pappa

Mitt bland plötsligt frusna tår, värmande tekoppar, tända ljus och mer och mer långbyxat...


Lyckades jag fånga ett dopp!


En tredje (KATASTROF, men ursäktat som sagt) och möjligtvis sista simtur den här sommaren. Målet var främst att försöka jämna ut den vackra shorts- och skobrännan, men där kan man ju inte ligga och va badkruka. Fruktansvärt uppfriskande och uppskattat! Lagom till rastlösheten kom molnen snart i klumpar och lät mig sitta på den varma bussen hem med gott samvete, ganska redo ändå att säga hejdå till sommaren. Shortsbrännan må stanna ett tag, det är ju faktiskt ganska mys innanför det gråa och regniga. Jag ser framemot röttgultåoranget, halsdukar och fikatimmar.


Igår fick jag äta asiatisk buffé och garva ett tretal timmar tillsammans med en bunt fina kollegor och chefen. Magont av två jättevärda anledningar, nu ska jag bara fortsätta hålla koll på "jojodeffningen" de resterande knappt tre veckorna. Att skriva det är visst tricket - tre veckor??! Let's do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar